750 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE KARGO BEDAVA
VADE FARKSIZ 3 TAKSİT İMKANI
19 Ocak 2021 Salı

ÇOCUĞUMDA ASPERGER SENDROMU OLABİLİR!

Asperger sendromu eğitim alanında oldukça karmaşa yaratan sendromlar arasındadır. Tanısı, değerlendirilmesi ve tedavi edilmesi uzun yıllar almış ve bu sendromun uzmanlar tarafından bir rahatsızlık olmadığı, bir farklılık olduğu konusunda görüş birliğine varılmıştır.

İlk olarak Avusturyalı pediatrist, tıp teorisyeni ve tıp profesörü olan Hans Asperger tarafından tanımlanan sendrom, onun adıyla anılmış ve hastalıklar sınıfından çıkarılarak olgu ve karakter yapısı altında değerlendirme görmüştür.

Zaman zaman otistik spektrum bozukluk olarak görülse de pek çok bilim insanı onun bir engel, rahatsızlık ya da hastalık olmadığını bir farklılık olduğunu tespit etmişlerdir. Bu bağlamda Asperger sendromu geçmiş zamanlara göre, günümüzde biraz daha normal bir olgu ve karakter çeşidi olarak görülmektedir.

Bu sendromda tanının koyulmasına yardımcı olan bulgular neler?

  • Sosyallik ve Arkadaşlık Kurma: Arkadaşlık kurmakta zorluk çekme, empati yoksunluğu, göz teması, yüz ifadesi, el hareketleri ve duruş gibi sözlü olmayan iletişim becerilerinde eksiklik, ilk göze çarpan bulgulardır. Sosyal iletişimde tek yönlü olmalarından dolayı karşılarındaki kişilerin düşünce ve duygularını önemsemezler. Duygularını anlamakta zorluk çekmezler ama bunu uygulamakta gayret göstermezler.

 

  • Tekrar Eden İlgi ve Davranışlar: Aspergerli çocuklar belli konulara dair çok yoğun bir ilgi ve dikkat gösterebilirler. Bu çocukların ilgi gösterdiği konular zamanla tutku haline dönüşür ve aileleri ile iletişimde de bu konulara odaklandıkları için her zaman aynı şeyden konuştuklarını görmek mümkündür. Çoğu zaman Aspergerli çocukların otizm gibi tekrar eden fiziksel hareketleri olsa da, kendilerini gizleme yetenekleri sayesinde bunları görmek zordur.

 

  • Dil Kullanımı: Asperger sendromu olan çocuklar yaşıtlarıyla aynı zamanda konuşmayı öğrenebilirler, ancak konuşmadaki bazı farklılıklarla onlar ayırt edebilirsiniz. Mesele gereğinden fazla sözcük kullanmaları, kelimelerin ikincil anlamlarını kavrayamamaları, çok bilmiş ve ukala konuşma tarzları, yanlış tonlama ve ses fazlalıkları gibi farklılıkları onları ele verir. Genellikle normal özellikteki yaşıtlarından çok daha fazla sözcük dağarcığına sahip olmalarına rağmen Asperger Sendromlu Çocukların mecazi sözcüklerle arası iyi değildir.
Yorumunuzu bırakın